Børge Nielsen er en af Nordsjællands største tømrer- og snedkervirksomheder. De tæller i dag over 170 medarbejdere, men vækster fortsat med imponerende fart. I sommeren 2020 indledte Børge Nielsen A/S et samarbejde med Ofir, da deres egne kanaler ikke længere kunne levere den store volumen af kvalificerede ansøgninger, som deres vækst krævede.
Egne kanaler var ikke længere nok
Børge Nielsen A/S fik travlt i sommeren 2020 og påbegyndte derfor en employer branding kampagne for at tiltrække ny arbejdskraft.
“Vi har et godt brand og et stærkt netværk, men vi skulle bruge flere folk end vi kunne finde gennem vores egne netværk. Som en del af et større branding initiativ havde vi allieret os med et marketingbureau, som vurderede at Ofir ville være den bedste kanal til at ramme relevante kandidater inden for vores segment”, fortæller Peter Følbæk, der er Koncern- og udviklingsdirektør i Børge Nielsen A/S.
30-40 ansættelser på tre måneder
Eftersom Børge Nielsen A/S skulle bruge mange kvalificerede medarbejdere, blev vi enige om, at de skulle køre med en jobannoncepakke, som inkluderede målrettet jobannoncering på Facebook. Det skulle sikre, at deres jobannoncer blev set af alle relevante kandidater – og ikke kun af dem, som besøger jobportaler. Denne beslutning viste sig at være fornuftig:
“9 ud 10 af de ansættelser, vi har gennemført i de sidste tre måneder, er blevet skabt gennem Ofir. Det er altså et sted mellem 30-40 nye kvalificerede medarbejdere. Jeg er meget tilfreds med vores samarbejde med Ofir, og vi kommer snart til at udvide samarbejdet til vores datterselskab.
Peter Følbæk, Koncern- og udviklingsdirektør | Børge Nielsen A/S