Ringsted Forsyning har brugt Ofir til jobannoncering siden 2018 til at ansætte alt fra Spildevandsoperatør til senest en Økonomichef:
”Vi plejer at få kvalificerede ansøgninger gennem Ofir, men til stillingen som Økonomichef blev vi overraskede over, hvor mange gode ansøgninger der kom,” fortæller Sofie Malm, der er Kommunikationsansvarlig i Ringsted Forsyning, og uddyber:
”Eftersom det var en meget specifik lederstilling, havde vi forventet, at der ville være færre om buddet. Men der var over 30 ansøgninger, hvor en meget stor andel var kvalificerede.”
”Det er vigtigt at komme ud til målgruppen med jobbet”
Ringsted Forsyning har i flere år benyttet sig af Ofirs jobkampagner, hvor jobbet både annonceres på vores jobportal og på Facebook, Instagram og LinkedIn.
”Jeg synes, at det er vigtigt at komme bredt ud, så vi kan ramme så mange relevante kandidater som muligt. Jeg har mange andre opgaver end rekruttering, så det giver mening for os, at vi bruger Ofir til at lave målrettet annoncering på sociale medier, så vi er sikre på, at vi rammer de rigtige personer,” fortæller Sofie og fortsætter:
”Jeg vil mene, at vores målgrupper befinder sig på enten Facebook, Instagram eller LinkedIn, og derfor køber vi altid de pakker, hvor vi også får annoncering i de kanaler.”
En ny tilgang til jobannoncen leverede ekstra mange kandidater til stillingen som Økonomichef
I Ofir anbefaler vi altid vores kunder at lægge meget energi i jobannoncen, da det i sidste ende er den, som skal overtale kvalificerede kandidater til at ansøge jobbet.
”Da vi skulle ansætte en Økonomichef, gjorde vi noget andet, end vi plejer. Vi var meget specifikke i vores jobannonce. Meget specifikke om, hvad opgaverne var i rollen, og hvad vi forventede af kandidaten. Det fik vi god feedback på fra ansøgere, da de nemt kunne forestille sig, hvordan en arbejdsdag ville se ud,” fortæller Sofie Malm.
Den erfaring er noget, som Sofie og Ringsted Forsyning vil tage med sig videre:
“Fremadrettet vil vi i vores jobannoncer fokusere mere på selve rollen frem for at skrive en masse om os som virksomhed,” slutter Sofie Malm.