Fonden Hedehuset driver blandt andet en række botilbud til udsatte unge og voksne. Til disse botilbud er det essentielt, at der er nogle dygtige medarbejdere til at tage sig af deres beboere. I Ofir er vi glade for at være deres foretrukne valg, når det kommer til at tiltrække disse medarbejdere.
Udfordring: Hvilken kanal leverer flest relevante ansøgninger?
Fonden Hedehuset har brugt Ofir siden 2019, men også løbende testet andre kanaler for at sikre, at vi fortsat var den bedste. I efteråret 2020 skulle de bruge en socialfaglig medarbejder, og til denne rolle besluttede de at lave en sammenligningstest:
“Jeg vil gerne være sikker på, at vores jobannoncer kommer ud til de helt rette kandidater. Vi har tidligere testet både Ofir og andre kanaler, men jeg ville gerne have et direkte sammenligningsgrundlag. Derfor besluttede jeg at teste Ofir op mod andre konkurrenter i markedet”, fortæller Carsten Bredahl, der er direktør i Fonden Hedehuset.
Ofir leverede 5 gange så mange ansøgninger
Eftersom Carsten Bredahl gerne ville sikre, at deres jobannonce kom ud til alle relevante kandidater, rådgav vi ham til at vælge en annoncepakke, som inkluderede målrettet annoncering på Facebook, således vi også ville ramme de kandidater, som ikke besøger en jobportal. Derudover ønskede Carsten et system, hvor han nemt kunne administrere alle sine ansøgninger. Derfor fik han også vores gratis administrationssystem, Ofir Ansøgersite.
Carsten Bredahl, Direktør || Fonden Hedehuset
“Lad mig sige det sådan, at min test uden tvivl viste, at det er Ofir, som vi kommer til at bruge i fremtiden. Jeg fik næsten 100 relevante ansøgninger fra jer, hvor jeg fik under 20 fra den anden udbyder, jeg testede. Derudover er jeres administrationssystem virkelig brugernemt, og jeres service er nærværende og venlig.”